Service

Met de automatisering van Microcash haal je meer in huis dan alleen technologie. We willen dat je er echt iets aan hebt. Je krijgt daarom drie dagdelen instructie bij jou in de winkel, waarin we je stapsgewijs op weg helpen om bekend te raken met ons systeem. Daarnaast staat ons team van enthousiaste en ervaren medewerkers natuurlijk elke dag voor je klaar! Aan de telefoon om je vragen te beantwoorden en op de stoep als er onverhoopt een storing optreedt.

Wat kan ik verwachten bij de installatie van de Microcash kassa?

Op de dag van installatie instrueert onze medewerker jou en je collega’s direct in het gebruik van de basisfuncties in ons pakket. Je kunt dus direct van start met het gebruiken van de Microcash kassa. Goed om te weten is dat zodra de installateur je winkel verlaat, onze support desk direct voor je klaar staat. Wanneer je een vraag over het gebruik van de software hebt bel je ons op of je maakt een melding aan op onze online service desk, waarna een van onze support medewerkers je zal assisteren.

Waaruit bestaat het basis kassasysteem?

Ons basissysteem bestaat uit:

– Desktop computer met toetsenbord en muis
– 17” TFT monitor
– USB kassascanner
– Bonprinter
– Geldlade

Tevens wordt een A4 laserprinter meegeleverd
waarmee je niet alleen je mailings, verkoop- en bestellijsten, maar ook je schapkaarten en etiketten kunt afdrukken.

Wat krijg ik geleverd bij het basis supermarktsysteem?

Ons basissysteem bestaat uit een desktop computer met toetsenbord en muis, 17” TFT monitor, USB kassascanner, bonprinter en geldlade.

Tevens wordt een A4 laserprinter meegeleverd waarmee je niet alleen je mailings, verkoop- en bestellijsten, maar ook je schapkaarten en etiketten kunt afdrukken.

Wat houdt de gratis instructie precies in?
Je hebt na de installatie recht op 2 dagdelen kosteloze instructie op locatie. Gebruikelijk is dat één van onze medewerkers één of twee weken na de installatie bij je langskomt om uitleg te geven over functies zoals het bestellen, het opvragen van statistieken, het maken van mailingen etc. Indien gewenst kunnen hier dan nog op een door jou te bepalen moment nog een of twee gratis instructieafspraken op volgen.
Wat houdt het onderhoudscontract voor de Microcash software in?

Je kunt er voor kiezen (we raden het ook ten zeerste aan) om bij de aanschaf van de Microcash software ook een onderhoudscontract te nemen. Zaken als een BTW-wijziging of een andere wettelijke aanpassing geven het belang van softwareonderhoud duidelijk aan, maar er zijn ook kleinere zaken. Wat dacht je bijvoorbeeld van de invoering van de “prijs per standaardhoeveelheid”? En wat gebeurt er als een grote leverancier opeens alleen nog elektronische bestellingen accepteert?

Het is in dit soort gevallen prettig verzekerd te zijn dat Microcash dit onderhoud serieus neemt. Naast alle noodzakelijke wijzigingen, profiteer je ook van bijvoorbeeld nieuwe handige management functies of nieuwe lijsten. Goed om te weten is dat Microcash de laagste onderhoudskosten in de branche hanteert. Deze lage jaarlijkse kosten kunnen je flink wat geld besparen t.o.v. andere software pakketten!

Hoe en wanneer kan ik de helpdesk raadplegen?

Onze support afdeling is niet alleen op werkdagen vanaf 8.30 uur te bereiken, maar ook op koopavonden en op zaterdagen. Vragen of storingen kun je zowel telefonisch als via onze online helpdesk bij ons melden. Van elke melding maken wij een registratie aan, zodat je via de online helpdesk altijd de actuele status van je vraag kunt inzien.

Maandag t/m woensdag: 08:30 – 18:00
Donderdag & vrijdag: 08:30 – 21:00
Zaterdag & zondag 08:30 – 17:00

Wat houdt een premium helpdesk abonnement in?

Als je gebruik maakt van de Premium helpdesk, dan heb je een streepje voor. Een vaste ervaren accountmanager – die je vaste aanspreekpunt wordt op de support desk – zal dan met voorrang je meldingen en wensen in behandeling nemen. De belangrijkste voordelen op een rijtje:

  • Responstijd bij storingen 3 uur, in plaats van 24 uur;
  • Snellere doorlooptijd meldingen. Met een Premium abonnement worden je meldingen met voorrang behandeld. Dringende meldingen worden direct uitgevoerd, minder dringende meldingen worden uiterlijk binnen zeven werkdagen afgehandeld;
  • Gratis leenapparatuur bij storingen;
  • Naast ondersteuning op Microcash, ook ondersteuning op Windows, Outlook, Word en Excel;
  • Ondersteuning op Teamviewer, een service waarmee je via internet – bijvoorbeeld vanuit huis of vanaf je Ipad – op je winkels kunt inloggen;
  • Een vaste ervaren accountmanager – die steeds je aanspreekpunt is op de helpdesk – komt periodiek bij je langs in de winkel om bij te praten;
  • 50% Korting op de huur van inventarisatie-scanners;
Wat houdt een abonnement op het luxe-bestand in?

Zonder artikelbestand is een automatiseringspakket niet compleet, daarom heeft Microcash een eigen afdeling bestandsbeheer. Alle leveranciers van branche gerelateerde artikelen die een digitaal bestand aan kunnen leveren zitten in ons totaalbestand. Wekelijks sturen wij dit bestand met de prijswijzigingen en nieuwe artikelen naar onze klanten. Ons niet-groothandels bestand is tegen een jaarlijkse vergoeding ook verkrijgbaar voor niet-Microcash klanten, dus ongeacht je automatiseerder.

Heb ik ook vanuit huis toegang tot mijn kassa?
Vanaf je laptop of thuiscomputer heb je altijd en overal toegang tot je bestanden, zoals de verkoopcijfers en
omzetten.

Microcash home is functioneel voor thuis, maar ook voor beurzen en afspraken buiten de deur.

Alle benodigde informatie is gemakkelijk aan te passen, waardoor je zelfs op afstand controle hebt over het reilen en zeilen van de winkel.

Hoe werkt de koppeling met de webshop?

Artikelen die in Microcash worden toegevoegd, komen automatisch in jouw webwinkel te staan.

Er is een realtime voorraad koppeling tussen de webwinkel en jouw kassa. De webshop geeft tot op de seconde nauwkeurig de voorraad weer zoals deze in jouw kassa staat.

Zodra online een transactie wordt voltooid, wordt de voorraad direct afgeboekt in de kassa.